XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Nire ustez ordea, esperientziadun irakasleek ez dituzte eskolak nolanahi moldatzen; horren ordez, eredu mental batzuetatik abiatuz
Gainera, eredu horiek
Ez du zentzurik zartaginean arrautzak olioa baino lehenago jartzeak.
Gramatika-hurrenkera errepikakor batzuk eta idatzizko ariketa batzuk soil-soilik dituen saio bat prestatzeak ere ez du zentzu handirik.
Scrivener-ek berak aitortzen duen bezala, edo hobeto, bere ikastaldiari jarraitu zion trebagai batek, BEAz baliaturik ikasaio bat behatu eta deskribatzean, dioen bezala: Ikusi nuen (zuten?, trebagaiak eta Scrivener-ek) beharbada... jarduerak behin eta berriro errepikatzea eta elkarreragin-eredu mugatuak ikasleak aspertzeko eta adorea galarazteko modukoak izan zirela
(Scrivener, 1996: 109).
Badira arrautzopil onak eta arrautzopil txarrak; badira eskola onak eta eskola txarrak.
Trebatzen ari direnek eskola onaren ereduak behar dituzte.
Aldamioak eta irudiakEreduak heldulekuak dira. Ikasgelako elkarreraginen dimentsio-aniztasunaren eta igartezintasunaren aurrean, irakasleek zama mentala arindu egin behar dute, ikasgelako elkarreragineko jarduerei arreta eskaintzeko.
Horretarako, ohiko jarraibide batzuk, eta horien euskarria den eskolaren barne-irudikapena (edo
Esperientziadun irakasleak eraikitzen dituen eta erabakien plangintzarako egitura ematen dioten aldamio mental horiek orokortasun-maila desberdinetan deskribatu izan dira, adibidez
Deskribapenak deskribapen, adimeneko irudikapen horiek funtzio heuristiko indartsua daukate.
Har ditzagun irudiak, adibidez.
Esperientziadun irakasleek eskolaren
Calderhead-ek dioenez:
Gure alorrean, horrek esan nahi duena hauxe da, hizkuntz irakasle trebatuak irudi mental bat daukala irakurketa-klaseaz, gramatika-klaseaz, idazketa-klaseaz, eta abar.
Irudi hori da plangintzari dagozkion erabakiak errazagoak egiten dituena eta, planifikatutakoa burutu bitartean, eskolari egitura bat ematen diona, bertan irakasleak eraginkortasunez lan egin dezan.